Kom i Retorisk toppform på tio veckor

Kom i retorisk toppform på tio veckor

Sommaren är över. Dags att komma igång med vardagen och träningen. Slipa presentationstekniken och retorikträna alltså. Med mitt tioveckorsprogram får du en genomgång av hela kroppen så du kan nå din retoriska toppform.

Anpassa övningarna till din verklighet och erfarenhet oavsett om du är van föreläsare, en guru i presentationsteknik eller nervös nybörjare. Det här kommer vi träna på de närmsta tio veckorna:

  1. Andning. Lugna ner dig och tagga till med rätt andningsteknik.
  2. Skaka hand. Från död fisk till en riktig fena på handslag.
  3. Du och ditt leende. Hittar du dina 19 olika leenden?
  4. Blickar som förför. Få koll på hur du ser ut egentligen.
  5. Var har du händerna? Gester som bjuder in och tar avstånd.
  6. Jobba med munnen. Träningspass för varierad mimik.
  7. Benböj för retoriker. Om avslappnade knän.
  8. Armsving. Livfulla armar ger livfulla presentationer?
  9. Helkroppsövningar. Få koll på dina poser.
  10. Öronövning. Lyssna och kom ihåg människor du möter.


Vill du ha mer retorikträning och öva din presentationsteknik är du välkommen att höra av dig till mig som din personliga tränare och retorikkonsult.

Bilden är från Rhetoric Slam i Stockholm då jag kände mig i retorisk toppform och vann. På söndag (18/6) publiceras övningarna för vecka 1. Vad är ditt mål med retorikträningen?

Vad tycker du? Kommentera gärna!

Senaste inlägg

Bloggarkiv

Etikettmoln